21 °c
Crete
19 ° Τρ
19 ° Τε
19 ° Πε
20 ° Πα
Δευτέρα, 2 Οκτωβρίου, 2023
No Result
View All Result
Rethnea
Advertisement
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Rethnea
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Rethnea
No Result
View All Result

Αξιοποίηση της τεχνολογίας στις τουριστικές επιχειρήσεις

Newsroom Από Newsroom
28/04/2023
στην Τουρισμός
Αξιοποίηση της τεχνολογίας στις τουριστικές επιχειρήσεις
ΚοινοποίησηΚοινοποίησηΚοινοποίησηΜοιράσου το

Σε μια εποχή που οι ψηφιακές υπηρεσίες αναπτύσσονται ραγδαία, και η τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των πολιτών, η ψηφιακή μετάβαση των τουριστικών επιχειρήσεων θεωρείται μονόδρομος.

Ωστόσο η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών από κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον κλάδο του τουρισμού οφείλει να έχει μια συγκεκριμένη στρατηγική, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένες παραμέτρους σε σχέση με το μέγεθος της επιχείρησης και τα εργαλεία που αυτή μπορεί να αξιοποιήσει προς όφελος της, αλλά ταυτόχρονα αυτά να είναι εύχρηστα και λειτουργικά προς τους πελάτες στους οποίους απευθύνεται.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων, οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να υιοθετούν μια ολιστική και όχι αμιγώς τεχνική προσέγγιση απέναντι στην ψηφιακή τεχνολογία. Χρειάζεται να αξιολογούν όχι μόνο τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ίδιων των τεχνολογικών λύσεων (δηλ. από τεχνική άποψη), αλλά και τον ρόλο που διαδραματίζουν η κουλτούρα και ο τρόπος λειτουργίας της επιχείρησης και η θέση της στην αγορά. Επίσης, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη το μέγεθός της επιχείρησης και τις λειτουργικές διαδικασίες εξυπηρέτησης που εφαρμόζει, τις απαιτήσεις των συνεργατών και τις ενέργειες των ανταγωνιστών, τη συμβατότητα της κάθε επιμέρους λύσης και τη δυνατότητα ενσωμάτωσής της στις ήδη χρησιμοποιούμενες τεχνολογικές λύσεις, καθώς και πληθώρα άλλων παραγόντων.

Για να επιτύχει η χρήση τεχνολογικών λύσεων σε μια επιχείρηση τουρισμού και φιλοξενίας, σύμφωνα με τη  μελέτη, πρέπει η επιχείρηση να διαθέτει σαφή τεχνολογική στρατηγική, η οποία θα διέπει τις αποφάσεις της για επένδυση στην τεχνολογία. Σε αντίθετη περίπτωση, η επιχείρηση ίσως καταλήξει να διαθέτει είτε τεχνολογικές λύσεις τις οποίες δεν χρειάζεται ή δεν χρησιμοποιεί όσο θα έπρεπε και τις οποίες οι πελάτες ή και οι εργαζόμενοι δεν επιθυμούν να χρησιμοποιούν, είτε λύσεις που δεν συνεργάζονται σωστά μεταξύ τους και στην πράξη δημιουργούν μεγαλύτερο φόρτο εργασίας για τους εργαζομένους.

Στη μελέτη αναλύονται τα πεδία εφαρμογής της τεχνολογίας στον τουρισμό τόσο από την πλευρά του επισκέπτη (ζήτηση), όσο και από την πλευρά των επιχειρήσεων. Είναι προφανές ότι ορισμένα τεχνολογικά μέσα (π.χ. smartphone, ιστότοποι και μέσα κοινωνικής δικτύωσης) μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα στάδια του ταξιδιού. Επιπλέον, κάποια άλλα παίζουν σημαντικότερο ρόλο σε ένα συγκεκριμένο στάδιο όπως για παράδειγμα τα οχήματα μεταφοράς, τα ρομπότ και τα σταντ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Για τους επισκέπτες, σημασία έχει η τεχνολογία να είναι εύχρηστη, ασφαλής, διαδραστική και αξιόπιστη, και να συνεισφέρει αξία στο σύνολο της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας. Από την πλευρά της επιχείρησης φιλοξενίας, υπάρχει τεράστια ποικιλία τεχνολογικών λύσεων και εφαρμογών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε καθέναν από τους τέσσερις τομείς δραστηριοποίησης: λειτουργικές δραστηριότητες, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, μάρκετινγκ και οικονομική διαχείριση.

Στη νέα μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) παρουσιάζονται 12 εφαρμογές ψηφιακής τεχνολογίας που είναι διαθέσιμες στον τουριστικό τομέα και τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, από τις πολύ απλές ψηφιακές οθόνες έως τα προηγμένα ρομπότ και το διαδίκτυο των Πραγμάτων.,

Ειδικότερα, στη μελέτη περιλαμβάνονται οι πλέον πρόσφορες από τις πολυάριθμες ψηφιακές λύσεις που μπορούν να εφαρμόσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις, αναλύονται οι εργασίες για τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους για την επιχείρηση, τους τουρίστες και τους εργαζομένους.

Η επιλογή των 12 ψηφιακών λύσεων βασίστηκε στη δυνατότητα εφαρμογής των ψηφιακών λύσεων από ξενοδοχειακές μονάδες, εστιατόρια ή ταξιδιωτικά πρακτορεία. Παράλληλα, ελήφθη υπόψη ο βαθμός στον οποίο οι λύσεις χρησιμοποιούνται ήδη σήμερα από επιχειρήσεις τουρισμού και φιλοξενίας, καθώς και ο τομέας εφαρμογής τους (διαδικασίες άμεσης εξυπηρέτησης ή και υποστήριξης). Επίσης, γίνεται αναφορά στα πρακτικά βήματα που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για την υιοθέτηση των τεχνολογικών λύσεων.

Οι 12 εφαρμογές της ψηφιακής τεχνολογίας που παρουσιάζονται είναι οι ακόλουθες: ψηφιακές οθόνες, σταντ, εφαρμογές για κινητές συσκευές, έξυπνες συσκευές, έξυπνοι αυτοματισμοί, ρομπότ συνομιλίας, βιομετρική τεχνολογία, εικονικοί βοηθοί με φωνητικό χειρισμό, εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, drone, ρομπότ και Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things, IoT).

Τέλος, η μελέτη περιλαμβάνει λίστα διεθνών εκθέσεων στις οποίες παρουσιάζονται ψηφιακές τεχνολογίες που βρίσκουν εφαρμογή στις τουριστικές επιχειρήσεις.

 

Newsroom

Newsroom

Σχετικά νέα

Σημαντική αύξηση των Σκανδιναβών επισκεπτών φέτος στην Κρήτη

Σημαντική αύξηση των Σκανδιναβών επισκεπτών φέτος στην Κρήτη

Από Ελπίδα Αριστείδου
28/04/2023
0

Ως ένας από τους δημοφιλέστερους και αγαπημένους προορισμούς των Σκανδιναβών επισκεπτών αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά η Κρήτη, η οποία...

Οι ξενοδόχοι της Κρήτης ενώνουν τις δυνάμεις τους για τον τουρισμό

Οι ξενοδόχοι της Κρήτης ενώνουν τις δυνάμεις τους για τον τουρισμό

Από Newsroom
27/04/2023
0

Με κύριο στόχο την προώθηση και ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης επαναδραστηριοποιείται ο σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης. Σήμερα το...

Με πρωταγωνιστές τα παιδιά το Grecotel Marine Palace γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Γης

Με πρωταγωνιστές τα παιδιά το Grecotel Marine Palace γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Γης

Από Newsroom
25/04/2023
0

Με μία σειρά από εκδηλώσεις που είχαν πρωταγωνιστές τα μικρά παιδιά, το ξενοδοχείο Grecotel Marine Palace & Aqua Park γιόρτασε...

Ενισχύεται η τουριστική κίνηση στο Ρέθυμνο από την επόμενη εβδομάδα

Ενισχύεται η τουριστική κίνηση στο Ρέθυμνο από την επόμενη εβδομάδα

Από Newsroom
25/04/2023
0

Ενισχύεται η τουριστική κίνηση στο Ρέθυμνο από την επόμενη εβδομάδα με τις πληρότητες στα ξενοδοχεία που θα έχουν ανοίξει στο...

Επόμενο άρθρο
Μνήμες Τσικνοπέμπτης μιας άλλης εποχής

Μνήμες Τσικνοπέμπτης μιας άλλης εποχής

Please login to join discussion

Στο πλευρό της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ Ρεθύμνου οι δικαστικοί υπάλληλοι

28/04/2023
Σε κινητοποιήσεις οι νοσοκομειακοί γιατροί

Στο νοσοκομείο Ρεθύμνου μεταφέρθηκε ανήλικος σε κατάσταση μέθης

28/04/2023
Το Ρέθυμνο μια μουσική… αγκαλιά για τον αστυνομικό που ακρωτηριάστηκε σε τροχαίο

Μήνυμα συμπαράστασης 3ου Γυμνάσιου Ρεθύμνου στον 47 χρονο Γιώργο, θύμα τροχαίου

28/04/2023
Παρά τη μικρή αποκλιμάκωση, υψηλές παραμένουν οι τιμές των καυσίμων

Παρά τη μικρή αποκλιμάκωση, υψηλές παραμένουν οι τιμές των καυσίμων

28/04/2023
Υπογραφή σύμβασης για το πρόγραμμα Τ.Ε.Β.Α. στην Κρήτη

Διανομή ειδών παντοπωλείου προγράμματος ΤΕΒΑ

28/04/2023
Σημαντική αύξηση των Σκανδιναβών επισκεπτών φέτος στην Κρήτη

Σημαντική αύξηση των Σκανδιναβών επισκεπτών φέτος στην Κρήτη

28/04/2023
ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ
Πολιτιστικό Ρέθυμνο Πολιτιστικό Ρέθυμνο Πολιτιστικό Ρέθυμνο
RethNea.gr

  • Επικοινωνία

© 2023 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

© 2023 rethnea.gr