Το θέμα της ασφαλούς μεταφοράς μαθητών στο σχολικό συγκρότημα Ατσιποπούλου,εξακολουθεί να προκαλεί διαμάχη μεταξύ του δήμου Ρεθύμνου και της διοίκησης της εταιρίας «ΚΤΕΛ Χανίων -Ρεθύμνου» η οποία αρνείται να δρομολογήσει λεωφορείο που θα μεταφέρει τους μαθητές έως την είσοδο του σχολείου λόγω της επικινδυνότητας του δρόμου εαν δεν ληφθούν όλα τα κυκλοφοριακά μέτρα και οι υποδομές που θα εξασφαλίσουν την άνετη πρόσβαση του λεωφορείου και δεν θα τίθεται σε κίνδυνο η ζωή ούτε των μαθητών ούτε των οδηγών.
Με αφορμή την δημοσίευση επιστολής-παρέμβασης,την περασμένη Τρίτη,του αντιδημάρχου Παιδείας Ρεθυμνου,Γεωργίου Γεωργαλή,η εταιρία «ΚΤΕΛ Χανίων -Ρεθύμνου»,απαντά με την παρακάτω επιστολή:
«Αλγεινή εντύπωση προκάλεσαν στην διοίκηση της εταιρίας «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Α.Ε.» οι απόψεις που δημοσιοποίησε γραπτώς πριν από λίγες ημέρες ο αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Ρεθύμνου, κ. Γιώργος Γεωργαλής, ως προς το θέμα της ασφαλούς μεταφοράς των 160 δικαιούμενων μεταφοράς μαθητών (από το σύνολο των 500 που φοιτούν ) από και προς το μεγάλο σχολικό συγκρότημα του Ατσιποπούλου.
Δυστυχώς όπως διαπιστώνεται για πολλοστή φορά, η Εταιρίας μας εξακολουθεί να βάλλεται αδικαιολόγητα από συγκεκριμένους αιρετούς της Αυτοδιοίκησης, που για τους δικούς τους λόγους ερμηνεύουν τα γεγονότα, τις αποφάσεις και εν τέλει τους Νόμους του Κράτους, όπως τους «επιβάλλει» το δικό τους συμφέρον, αδιαφορώντας στην ουσία για το μείζον ζήτημα της σωματικής ακεραιότητας δεκάδων μαθητών, είτε μετακινούνται πεζοί , είτε με οχήματα δικά τους είτε με λεωφορεία του ΚΤΕΛ.
Α) Στο κείμενό του ο κ. Γεωργαλής κάνει ειδική μνεία στην μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που εκπόνησε η Τ.Υ. του Δήμου για την επίμαχη στροφή της Αγίας Ζώνης (ΑΠ. 15884/19-6-2020), την οποία, όπως αναφέρει, «ενέκρινε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης Α.Π. 1591/3-6-2022) κατόπιν θετικής εισήγησης που έλαβε από την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας Κρήτης (Α.Π. 308496/ 15-10-2021). Διευκρινίζεται (σύμφωνα με τον Κο Γεωργαλή) ότι η Τροχαία δεν αποφασίζει ούτε νομιμοποιείται να υπογράψει τις προαναφερθείσες εγκρίσεις. Σημειώνεται ότι στο σχετικό έγγραφό της, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης πρότεινε μέτρα ρύθμισης της κυκλοφορίας με τα οποία ο Δήμος Ρεθύμνης συμφώνησε».
Άλλωστε στο ίδιο έγγραφο (της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης 3-6-2022) που επικαλείται ο κ. Γεωργαλής και έχει ως θέμα του: «Έγκριση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την βελτίωση της κυκλοφορίας στη συμβολή της παλαιάς εθνικής οδού Ρεθύμνου – Χανίων με την δημοτική οδό Αγ. Ζώνης εντός οικισμού Ατσιπόπουλου, από την οποία εξυπηρετείται κυκλοφοριακά το Γυμνάσιο-Λύκειο Ατσιποπούλου» και το οποίο υπογράφει η αν. Γενική Διευθύντρια ΧΩ.ΠΕ.Α.Π., δασολόγος, Χαρίκλεια Καργιολάκη, επισημαίνεται ξεκάθαρα (στην 6η σελίδα του) ότι «οι ως άνω προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα έχουν χρονική διάρκεια και χρόνο εφαρμογής που θα οριστεί με απόφαση της αρμόδιας Αστυνομικής Διεύθυνσης, με την οποία εγκρίνεται η λήψη των κυκλοφοριακών μέτρων που περιλαμβάνονται στην παρούσα, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 52 (παρ. 1) του Ν. 2696/1999 όπως έχει τροποποιηθεί (με το 3 σχετικό του προοιμίου) και ισχύει. Οποιεσδήποτε επιπλέον ρυθμίσεις ζητηθούν με την απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης να εκτελεσθούν, θα εφαρμοσθούν απαρέγκλιτα».
Β) Σε ότι αφορά την μίσθωση από πλευράς δήμου των αναγκαίων λεωφορείων, για την μεταφορά των μαθητών, ο ίδιος ο κ. Γεωργαλής παραδέχεται ότι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν για την ασφάλεια των μαθητών, είναι εξαιτίας της έλλειψης των κατάλληλων υποδομών -που ο δήμος θα έπρεπε να είχε φροντίσει να επιλύσει (π.χ. πεζοδρόμια , ασφαλή διέλευση , διαπλατύνεις , εξασφάλιση ορατότητας και ασφαλούς εισόδου-εξόδου) .
Γ) Οι αναφορές δε του αρμόδιου αντιδήμαρχου σχετικά με «την μεταφορά περίπου 120 μαθητών από την μικρή πλατεία του Ατσιποπούλου όπου τους αφήνει το ΚΤΕΛ, μέχρι το σχολείο τους», μόνο πολλά ερωτηματικά μπορούν να προκαλέσουν, δεδομένου ότι η «φημολογία» που αναπτύσσεται τελευταία, παρουσιάζει μια άλλη εκδοχή των γεγονότων. Και τούτο επειδή, όπως λέγεται, το 30 θέσεων λεωφορείο που μίσθωσε ο δήμος εκτελεί δύο δρομολόγια το πρωί και άλλα δύο το μεσημέρι, μεταφέροντας στην ουσία μόλις 60 μαθητές πρωί-μεσημέρι .
Εύλογα λοιπόν μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί για τα κριτήρια που έχει θέσει ο δήμος ως προς την επιλογή των 60 αυτών μαθητών, μιας και υπάρχουν αναφορές ότι το μεταφορικό έργο των μαθητών δεν γίνεται μόνο από την πλατεία του Ατσιποπούλου προς το σχολείο, αλλά από άλλα διαφορετικά σημεία πριν το λεωφορείο φτάσει στην πλατεία.
Το ΚΤΕΛ αυτό που επαναλαμβάνει σε κάθε τόνο, είναι ότι το πρόβλημα της ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών, δεν έγκειται μόνο στην αριστερή επικίνδυνη στροφή του δρόμου, αλλά στην είσοδο, την διέλευση και την έξοδο του λεωφορείου στην επίμαχη διαδρομή.
Δ) Σε κάθε περίπτωση το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, ουδέποτε είχε αρμοδιότητα να εκπονήσει μελέτες ή γενικά να προχωρήσει σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της περιοχής. Αποκλειστικό αντικείμενο του ΚΤΕΛ ήταν και παραμένει η υλοποίηση των αποφάσεων για το μεταφορικό έργο του επιβατικού κοινού, χωρίς να παρακάμπτει το γράμμα του Νόμου.
Η Εταιρία σαφώς συμφωνεί ότι το Γυμνάσιο -Λύκειο Ατσιποπούλου είναι ένα από τα μεγαλύτερα σχολικά συγκροτήματα της Κρήτης, όμως διερωτάται ποια είναι άραγε η αδειοδότηση της κυκλοφοριακής μελέτης που έχει ο δήμος για την διασύνδεση του σχολείου, δεδομένου ότι ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσιαστεί δημοσίως . Τι προβλέπει για τα πεζοδρόμια , τη διέλευση , εισόδους – εξόδους , ορατότητα κλπ.
Ε) Ως προς τις αναφορές του κ. Γεωργαλή για το «μαμούθ» λεωφορείο του ΚΤΕΛ, είναι το λιγότερο λυπηρό ένας αντιδήμαρχος που ασχολείται με θέματα Παιδείας να μην γνωρίζει τον τύπο του λεωφορείου που χρησιμοποιείται σε αντίστοιχες περιπτώσεις , και ειδικά στη συγκεκριμένη περιοχή οπου οι επιβατικές ανάγκες επιβάλλουν τα δωδεκάμετρα λεωφορεία. Συζητάμε λοιπόν για την εκτροπή των τακτικών δρομολογίων που εκτελούνται στο δυτικό Ρέθυμνο,και όχι για μίσθωση αφού όπως έχει ξεκαθαριστεί η νομοθεσία δεν το επιτρέπει , δρομολόγια τα οποία εξυπηρετούν συγκεκριμένες επιβατικές ανάγκες με το συγκεκριμένο τύπο λεωφορείου .
Γενικά τα δωδεκάμετρα λεωφορεία καλύπτουν τις ανάγκες αντίστοιχων δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας, ενώ τα μικρότερα των 10 μέτρων, των 6 μέτρων και των 3ων μέτρων, που θεωρούνται «μίνι» μπας χρησιμοποιούνται για την κάλυψη άλλων μεταφορικών αναγκών.
ΣΤ) Τέλος, απαντώντας στον κ. Γεωργαλή για την «επιμονή», όπως αναφέρει, του ΚΤΕΛ «να διατηρεί σε κυκλοφορία μεγάλα σε μήκος λεωφορεία σε επιβαρυμένες κυκλοφοριακά κεντρικές οδικές αρτηρίες του αστικού κέντρου», η Εταιρία μας καθιστά σαφές προς πάσα κατεύθυνση ότι οι αυξημένες επιβατικές ανάγκες των πολιτών και μόνο, είναι αυτές που «επιβάλλουν» την χρήση τέτοιων λεωφορείων, τα οποία συν τις άλλοις έχουν μεγάλο κόστος για το ΚΤΕΛ.
Εν κατακλείδι, η διοίκηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου είναι πάντα «ανοικτή» στο διάλογο ακόμα και για Αυτοδιοικητικούς που δήθεν εκτελούν χρέη συγκοινωνιολόγων, ώστε να εξετάσει προτάσεις που θα εξασφαλίζουν τα συμφέροντα των πολιτών , των περιοχών , του κυκλοφοριακού καθώς και τη βιωσιμότητα της εταιρείας».